queenobscene

March or die

Front row pictures

Sitter och glor igenom Rodeos bilder från Stockholm Fashion Week som nyss har varit. Fastnade framför deras bilder på the front row ;) Älskar att kolla bilder på modellerna från visningar, men ibland är det roligare att se vad åskådarna slängt på sej för något! :)

Min favorit är (som alltid) Rebecca Simonsson. Hon är så jävla ball. Och den där jackan är perfekt!

Gillade också tjejen till vänster på bilden! Snyggsnyggisnygg. Felicia Frithiof heter hon!

Life goes on and on and on and on..

Kategori: Everyday life

Är lite seg på bloggfronten. Orkar inte ta bilder, på varken mej själv eller något annat, så det blir kanske lite tradigt här just nu! Orkar inte tjata på vänner & pojkvän: "ta en bild på mej!!" "ameh, ue, ta en till" "HAHA nej vafan, en till.. sista jag lovar!" "...en till bara. jag lovar jag ska se normal ut!". Det blir tröttsamt, nog mest för dom haha. Det får bli text (och bilder jag inte behöver ta själv) just nu.

Igår var jag med min underbara vän med Ellinor på Hamnkrogen & Helsing. Drack ett par glas vin, rökte x-antal cigaretter & pratade om livet, frisyrer & Dave Mustaine. Bara jävligt viktiga grejer helt enkelt.

Idag hängde jag med min andra underbara vän Madde & drack te och spelade SongPop. Jag nailade Modern Rap som den true hip-hoparen jag är. Eller? Vad fan hände där liksom. (Så jävla kul spel förresten, spelar ni..? Utmana mej! Zlemmy heter jag!)

À tout le monde, à tout mes amis

Stars, stripes & conchos

Studded bra

Savanas Art

Kategori: Everyday life

Haha, hittade en rolig grej på good old Facebook! En tjej som ritar diverse bad ass rockstars som små söta bebisliknande figurer, hahaha. Ser rätt bisarrt ut, men samtidigt så jävla sött, hahaha! Sök på SavanasArt på FB så hittar ni henne!

2 years and counting..!

Kategori: Love

Igår firade jag & min älskling vår 2-årsdag..! Jag älskar dej <3

Iron Maiden-torsdag

Kategori: Music

Underbart. Startade med att lyssna igenom "The Number of the Beast" (allt för längesen sist), sen gick det av bara farten. Var längesen jag verkligen lyssnade koncentrerat på Maiden, ren njutning nu dom senaste timmarna. Mums, hehe. Förresten är bilden på Dave & Steve (No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana) en av världens charmigaste bilder, någonsin. Punkt.

...

Kategori: Everyday life

I onsdags började skolan. Kändes jävligt trist (eftersom att sommarlov är ju så otroligt gött, och det är inte så otroligt roligt att gå upp före gryningen..) men också roligt (eftersom att Mega är en underbar skola & har fina vänner i klassen som jag inte träffat på hela sommaren). Mixed emotions helt enkelt..! Verkar ha fått ett riktigt skönt schema iaf, så det kommer nog gå bra, haha. Sjukt många stora projekt nu i trean, projektarbete, musikal, rockskola..........

Efter skolan tyckte jag & Madde att vi var värda vars en öl, så vi stack till Hampan! En öl följdes av ett glas vin, och ett till, och ett till... Stack till Tapaz för tequila & öl, hahaha, sen till Helsing för ett sista glas vin. Vår "åh-vad-duktiga-vi-är-som-kom-i-tid-till-skolan-och-överlevde-första-dagen"-öl blev till en helkväll & I regret nothing..!! Hahahaha, underbart.

Idag efter vi slutat hängde jag med Kalle & David på Mezo och diskuterade långt hår, musik & Procivitaselever. En givande eftermiddag med andra ord :)

Trüe to the Crüe

Kategori: Pretty little thingies

Strike a pose & take a stand

Kategori: Modelling

Plåtades igår av en otroligt trevlig och duktig fotograf som heter Sara! Blev mycket färg, något som jag är sjukt ovan vid. Ska bli så kul att se resultatet!

Fick idag ett erbjudande om att vara med i en tidning, men tackade nej för dom ville att jag skulle ha på mej päls. Tråkigt att missa en möjlighet att synas & skapa kontakter, men det hade inte känts bra alls att stå där med en pälskappa & försöka få folk att köpa päls. Så jag är nöjd med mitt beslut :) Det kommer fler chanser..!

En bild från förra gången Sara fotade mej

Raisin' hell

Kategori: Clothes/shoes/outfits

Drar till stan för lite partaaay haha. Inviger min nya Mötley-klänning..! En given favorit :*

Copenhagen

Kategori: Everyday life

Min pojkvän hade ett ärende att uträtta i grannlandet så jag hängde såklart på..! Ett mysigt besök i Köpenhamn är aldrig fel! Köpte givetvis varsin Latte på Starbucks (hallelujah) i Malmö innan vi hoppade på tåget ;) Så gött. När vi kom fram fick vi gå en liten bit för att komma fram till stället Oskar skulle till, men det gick snabbare än väntat. Gick runt & tittade och bara upplevde staden, sen köpte vi glass & satte oss i skuggan. Det var så otroligt soligt & varmt - och självklart hade jag min skinnjacka på mej, haha..

När vi strosat runt ett tag bestämde oss för att gå till den omtalade "byen-i-byen" Christiania & kika. Det kändes helt overkligt när man gick runt där inne. Folk satt & sålde hasch som att det var äpplen typ. Verkligen helt öppet, haha. Jävligt häftig upplevelse, att det var så fritt.. Kändes galet..! Definitivt värt att svänga inom och uppleva. Riktigt fina & härligt skabbiga hus var där också, hehe.

Efter Christiania gick vi till Ströget & kollade i affärer. Jag köpte ett grymt fint armsmycke i världens mysigaste affär..! :) Efter shoppingen satte vi oss på en restaurang som heter Bryggeriet & drack ett glas vin & öl, sen begav vi oss hemåt med tåget igen. En riktigt härlig dag..! Älskar Köpenhamn.

Devil's in the details

Wednesday

Massa shopping i Malmö idag med två fina vänner..! Hade på mej en kjol, kan inte minnas när det hände sist..?! Kändes konstigt som fan haha, but it looked good :)

Oh lordy..

Kategori: Clothes/shoes/outfits

When I say rise up - you say war..!

Kategori: Music

Skogsröjet 2012. Började lite sisådär, vi kom till Norrköping & då kom det första Regnet (med stooort r). På bussresan till Vistinge fuckade busschauffören upp våra biljetter (så typiskt, haha, vi har alltid problem med resan till & från röjet).. Kom iaf iväg, bytte buss i Vistinge och kom slutligen fram till lilla lilla Rejmyre efter en bussresa på 20 minuter rätt in i skogen. Hämtade ut armbanden & slängde upp vårt tält på campingen, som så klart hade blivit till träskmark efter regnet. Haha, underbart!

Nåväl, vi var fortfarande jävligt taggade på en massa röj & konserter! First up: Bonfire! Riktigt bra stämning och allsång i form av snapsvisan "Helan går". Det som nog gjorde störst intryck under spelingen var trummisen Harry Reischmans trumsolo! Han satte eld på trumpinnarna & bankade fram ett djungeltrumme-solo med dom brinnande pinnarna medans han mellan virvelslagen sprutade eld ur munnen..! Jävligt coolt!

Efter Bonfire var det dags för fantastiska L.A. Guns! Dom gjorde en bra spelning med många underbara låtar. Tycker dock inte det var lika bra som när vi såg dom i Köpenhamn förra året. Kanske för att det var en mycket intimare spelning, who knows! Men det var fortfarande lycka att få se dom igen!

L.A. Guns

Lite senare på kvällen blev det dags för Alice Cooper! Självklart hade vi längtat mycket efter denna spelningen, då vi skulle åkt till Stockholm och sett honom på Gröna Lund förra året, men det blev aldrig av.. Så det blev en slags revansch att få se honom på röjet! Haha. En fantastiskt rolig spelning, med så jävla mycket grejer som hände hela tiden:
Blow-up doll - Check!
Gigantiskt monster - Check!
Guillioutin + Alices avhuggna huvud - Check!
Gigantiska bollar som sköts ut i publiken - Check!
Mr. Cooper som "hugger" en man i bröstet - Check!
Never a boring moment! Så härligt.

Men nu jävlar hade det äntligen dragit ihop sej för festivalens höjdpunkt. Största anlednigen till att jag ville till Skogsröjet: Testament!

Var så övertaggad på att få se dom. Kunde inte stå stilla när vi stod där och väntade framför scenen. Konsten från omslaget på nya skivan hängde som backdrop & jag fick rysningar i hela kroppen. Bandet kommer ut på scenen och kör såklart igång med öppningsspåret på Dark Roots of Earth - "Rise Up". Fuck yes. Energin bara flödar & det låter riktigt bra.

Spelningen fortsätter med fantastiska låtar & det är ren njutning från början till slut. Är så jävla glad att dom spelade "The Preacher" som nog kanske är nummer 1 i min topp 3-lista över Testamentlåtar. Även "Into the Pit", självfallet också på topp 3, kör dom & det låter så - jävla - BRA!!! Åh. Var i thrash-himlen.

Testament

Kvällens sista band var undebara Anvil! Även en slags revansch, då vi missade en stor del av deras spelning (p.g.a. speltidsändring som inte annonserades någonstans) när vi skulle se dom på KB i höstas.. Så äntligen skulle vi få chansen igen! Lips är (precis som vanligt) så härligt glad och ser (precis som vanligt) så otroligt galen ut med sina uppspärrade ögon och hysteriska clownleende, haha. Många fantastiska låtar spelas, bland annat några av mina favoriter som "This is Thirteen", "New Orleans Voodoo", "Thumb Hang", "On Fire" och självklart signaturlåten "Metal on Metal".

Anvil

Vi har hållt peppen upp (tack vare helt jävla fantastiska spelningar) under dagen, trots att vi haft genomblöta skor & strumpor ända sen första gången vi satte foten på träskmarken/campingområdet. Kändes som att man gick runt i en vattenpöl hela dagen, och fötterna kändes som att dom hade lösts upp helt av vattnet, haha.

Mitt i natten, när vi hade gett oss för kvällen och låg och sov i vårt tält så drömmer Oskar en mardröm, sätter sej upp och skriker i sömnen. Jag vaknar, helt jävla livrädd & fattar inte ett skit av vad som händer. Han skriker med fullständig panik i rösten att jag måsta ta något "Ta det! Skynda!! Kan då ta det då?!?!?". Han ställer sej sen upp i tältet och börjar (fortfarande i sömnen) dra och riva i väggarna på tältet. Tältet rasar såklart, jag försöker väcka honom, men han reagerar inte! Var så jävla rädd. Helt nyvaken av ett skrik, och helt plötsligt rasar tältet över oss liksom. Han sover fortfarande, och sätter sej såklart ner på öppningen av tältet, så jag inte kan öppna.. Lyckas till sist väcka honom och öppna tältdörren. Mitt hjärta bankade så jävla snabbt, det var riktigt obehagligt. Oskar blev lika rädd när jag lyckades väcka honom, han visste ju inte vad som hänt! Han vaknade upp i ett rasat tält med en vettskrämd flickvän framför sej, haha. Så han går ut & reser tältet (så gott det går) & vi lägger rätt sovsäckar & liggunderlag igen. Kryper ner och försöker somna om, hjärtat slår fortfarande i 220.. Blev inte mycket sömn efter det vill jag lova!

När vi gick upp på lördag, vid halv åtta, så märker vi att tältet har gått sönder och läcker in massor.. Dom två böjda pinnarna som ska hålla hela tältet har också gått sönder.. Så vi bestämmer oss helt enkelt för att åka hem på lördagen istället. Tar bussen från Rejmyre 08.50 och tåget från Norrköping 10.50.

Visst, det kändes lite bittert att missa lördagens spelningar, men vi hade sett det viktigaste för oss (fuckin' Testament!!!). Det enda jag verkligen taggat för att se på lördagen (då jag redan sett Hardcore Superstar, Michael Monroe och Sister Sin) var Doro, men det kommer fler chanser! Båda blev så jävla knäckta av fredagsnatten + att skorna & alla strumpor var helt jävla dyblöta.

Hoppas ni alla som var där hade en underbar festivallördag iaf..! :*

DIY

Kategori: Clothes/shoes/outfits

Gjorde om en gammal kort jacka idag till en väst. Slarvigt, men ändå fint :) Klippte bara av armarna, inget tålamod idag för att sy ihop skarvarna, haha! Blev supersnyggt iaf.

Färgen på bilderna stämmer inte alls, västen/f.d jackan är lila..

Hell yeah

Kategori: Everyday life

Imorgon bär det av mot Rejmyre och Skogsröjet..!!! Äntligen. Ska bli så underbart!!

Vi är alltid ute i så bra tid också :) Köpte biljetterna IDAG..! Både till festivalen och tåg & buss.. Hahaha. Har skjutit upp det hela sommarn av någon konstig anledning, vi har hela tiden planerat att vi ska åka.. Så störda. Men idag blev det av iaf, bättre sent än aldrig! Hahaha.

Tåget från Helsingborg går klockan 07.18 imorgon och sen får vi se när vi är framme, hehe.

Party

Kategori: Party

I måndags var det fest på strandserveringen för att säga hejdå för i år. Mycket trevlig kväll..! :D

Oldie but goldie..!

Kategori: Everyday life

Queen Obscene, cirka 2004, alltså är jag 10 år på bilden.
Kommer ihåg att jag tyckte den kepsen var så jävla cool. Vilket jag fortfarande tycker..! Sådeså. Hehe!

För övrigt har jag jobbat min sista dag nu på Norje Boke restaurang & pizzeria (iaf för i år). Känns riiiiiiiktigt göttgöttigöttgött, så nu blire sommarlov för hela slanten! Och förhoppningsvis både bättre och roligare uppdatering här på bloggen, hehe. Imorgon ska jag sova så otroligt jävla länge. Äntligen. Fast jag kommer säkert vakna i gryningen och stressa upp i tron om att jag är sen till jobbet.. Puss & kram & klapp!

Life in Norje

Kategori: Party

Fick köra hem min chef på fyrhjuling häromkvällen. Första gången jag någonsin kört det, hahaha. Fick köra på en jättesmal & snirklig cykelbana, under en väg, men det gick hur bra som helst! Tjoho