queenobscene

Sweden Rock Festival - Lördag 9 Juni

Kategori: Music

Äntligen var det lördag. Dagen jag sett fram emot hur länge som helst. Dagen då jag äntligen skulle få se mitt favoritband Mötley Crüe!!! Hade fjärilar i magen hela dagen, haha. 

Hur som helst, första bandet vi såg var Hell. Så jävla coolt band, har ni inte hört dom får ni kolla upp det! Det var en riktigt bra show med både piskor och "blod". Fantastiskt!



Solen sken & det var verkligen perfekt festivalväder. Nästa band vi skulle kika på var Bonafide. Vi slog oss ner i gräset framför Zeppelin stage och lyssnade. En bra spelning!



Efter Bonafides kanonavslut på konserten med deras Sweden Rock-soundtrack "Fill your head with rock" var det dags att gå till Festival Stage och kolla in Bad Company. 


Slaughter var nästa band, jag var sjukt stoked på att få se dom. Vi stog nästan längst fram & trots det misslyckades vi med att fånga någon av dom ca en miljard plektrum (utan överdrift) som kastades ut, haha.. Men vad gör det, vi fick njuta av en grym spelning.

Slaughter.

Lynyrd Skynyrd var up next, så vi gick tillbaka till Festival Stage och ställde oss så långt fram vi kunde komma. Några i taget fick springa iväg och handla nödvändigheter (öl) medans dom andra stod kvar så att inga jävlar skulle sno våra platser. haha.
 
Lynyrd Skynyrd gjorde en grym spelning. Coolast i bandet är Rickey Medlocke, en av gitarristerna. Haha, han verkar vara så jävla skön!

Rickey Medlocke längst till höger -->

Skynyrds spelning var bra som fan. Bästa låten var Simple Man.

Efter spelningen stod vi kvar på våra platsen och väntade in the Crüe. Två timmars väntetid, men det kändes som typ 5 minuter. Det var riktigt trångt där vi stod (fast jag lyckades sätta mej ner, score) fast det var 2 timmar kvar.. Många Mötleyfans, fint att se. Hihi. 

Och så. Äntligen. Bandet kom ut på scenen, jag trodde jag skulle dö av lycka. Där stod dom, Vince, Nikki, Mick & Tommy, mindre än 10 meter ifrån mej. MÖTLEY FUCKING CRÜE. Helt overkligt. Dom körde igång spelningen med "Wild Side" och jag sjöng/skrek som aldrig förr, haha. Kunde inte fatta det. Helt underbart. Efter Wild Side körde dom "Live Wire" och sen min absoluta favoritlåt av mitt absoluta favoritband: "Too Fast For Love". Blev så jävla lycklig, vet inte hur jävla många gånger jag lyssnat på den låten och bara känt lycka av att få höra den komma ut ur ett par högtalare.. Detta var 1000 gånger bättre, att känna basen under fötterna och titta upp och se Nikki Sixx ungefär 1 och en halv meter ifrån sej.. Så overkligt.



Dom körde Saints of Los Angeles, från senaste skivan med samma namn. Trodde inte många i publiken skulle uppskatta den men det verkade så, alla sjöng med (vackert? Nää.. Hahaha) och klappade.

"Shout at the Devil" var helt jävla underbar. Min favoritlåt, näst efter Too Fast For Love. Många nävar i luften: "Shout! Shout! Shout" och röjet var på topp!! Hell yes.

Blev väldigt positivt överraskad när dom körde "Don't Go Away Mad (Just Go Away)", den var förvånansvärt bra!! Hade inte väntat mej att dom skulle köra den överhuvudtaget. "Same Old Situation" var också kick-ass, likaså "Looks That Kill". Dom hade (såklart) med sej två brudar uppe på scenen *busvissel* haha.

"Primal Scream", "Piece of Your Action" & "Smokin in the Boys Room" följdes av Tommy Lees episka trumsolo och minst lika episka drum-o-coaster..! Hahaha. Dubstep blev det också (såklart.. Tommys nya grej hahaha.) men vad fan gör det? Det var riktigt fett. Filmade en liten snutt, men iPhones ljudupptagning är inte den bästa.. Tänker inte plåga er med ett dåligt videoklipp, så ni får en GIF med bilder från videon istället, haha :)

http://www.picasion.com/Efter solot hade pågått ett tag så sa Tommy: "This is my favorite part. You know what? I've got an extra seat up here. Who wants to ride with me?" Jag ställde mej på tå och skrek (ber om ursäkt till dom som stod framför mej, hahaha), men tyvärr.. Nån tjej som hette Veronica fick åka med. Har aldrig varit så avundsjuk i mitt liv! Hahahahaha. Fan vad hon måste varit lycklig.

Efter solot körde dom "Dr. Feelgood". Dudeeeee vilken energikick alla fick. Blev riktigt bra stämning & jag var in heaven! Efter den käftsmällen till låt kom en till, nämligen "Girls, Girls, Girls". Vince mumlade någonting i micken om att dom älskar att spela i Sverige för att vi har så många "hot babes". Damn straight att vi har det! Hahaha.

Pianot roddades fram medans bandet chillade back stage ett tag. Det var uppdukat för "Home Sweet Home". Tommy satte sej vid pianot och spelade den välkända melodin :) Så vackert.. Allsång infann sej.

Som avslut på en KICK-ASS spelning körde dom "Kickstart My Heart". AHHHHHHH så freaking bra. Nikki spottade fakeblod, jag fick i håret & ansiktet hahaha. Min kompis Ellinor fick också i ansiktet, men hon trodde det var hon som blödde som fan för jag hade råkat armbåga henne ashårt hahahaha. Fick skrika till henne att det var Nikki som spottat för att hindra att hon skulle freaka ur totalt, hahaha ;) 

Hoppade upp och ner med nävarna pumpandes, svetten rinnandes och håret svingandes och sjöng med från djupet av mitt hjärta och var bara så otroligt lycklig. När dom sista tonerna klingade ut ställde roddarna ut massa hinkar vid scenen. Fuck yes, blod! Insåg jag, och trängde mej ännu närmare en av hinkarna, just to make sure att jag skulle få på mej hahahaha. Och japp, Nikki plockade upp den och kastade den rakt på mej och dom andra som stod bredvid mej. Hahaha, felt freakin' awesome maaaaaaaaaaan. Såklart nöjde han sej inte med det, utan plockade upp en till hink & kastade den, precis då öppnade jag munnen, så fick hela munnen fylld med "blod". Men det gjorde inget för det luktade och smakade chokladpudding. Hahaha, så underbart.

Efter konserten var jag i ett euforiskt tillstånd hahaha. Jag skojar inte. Var helt hög. Hög på Mötley Crüe. Jag hade precis sett mitt favoritband live. Som jag velat hur länge som helst. Mina idoler & mina hjältar. Ni får tycka att jag är hur töntig som helst, men jag började gråta av lycka över att äntligen ha sett dom. Fick inte fram ett enda ord, bara glädjetårar & leenden. Mötley Crüe - I Love You!

Svettiga, mörbultade, dränkta i "blod" & lyckligast i hela världen!


Det perfekta slutet på en underbar festival..!

Kommentarer

  • Vanadesse. säger:

    Åååh kul att du uppskattade Mötley! Det är mitt topp 3 favoritband och tredje gången jag såg dom. Dock den absolut sämsta. Jag var så jävla besviken o stannade inte ens hela :) Mådde iofs rätt kasst med men jag dog lite inombords för att det var så jävla dåligt, framförallt med Vince röst. Förstår dock din eufori iom att det var första gången du såg dom!

    Don't go away mad är min favvo och den spelar dom typ alltid :D Så bäst är den!

    2012-06-15 | 10:09:17
    Bloggadress: http://vanadesse.blogg.se
  • Seance säger:

    HELL hade jag gärna sett men det var ju så förbannat tidigt. Men jag ska kolla upp bandet mer efter ditt tips. Intressanta SRF inlägg BTW.

    2012-06-18 | 00:50:13
    Bloggadress: http://seance.blogg.se/
  • Michaela säger:

    Tycker inte att det är töntigt att gråta för att man ser något man alltid har velat se! Jag kan ofta börja gråta för att jag blir så jävla lycklig över att få se något haha. Och för att det är en så otrolig känsla.

    2012-06-20 | 15:28:33
    Bloggadress: http://madhouse.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: