queenobscene

Iron Maiden's gonna get ya..!

Kategori: Music

Yes ma'am, they did. Som ni nog förstod av mitt förra, ganska fåordiga inlägg (haha) så var jag & 3 vänner och såg Maiden i onsdags. Blev därmed av med min Iron Maiden-oskuld och herrejävlar vad bra det var.

Vi stog jävligt långt bak, kom in sent på arenan pga en vän som var sen.. Men vi hörde allt perfekt och det är ju det som är det viktigaste..! 
 
Dom öppnade med underbara Moonchild och följde därefter upp med en Maidenfavorit of mine: "Can I Play With Madness". Fuck yesss!!! Ljudet var lite knas i början (mycket bastrumma och lite mindre allt annat) men det löstes snabbt. Resten av spelningen innehöll så jävla mycket energi och kick ass låtar, t.ex. favoriter som "The Prisoner", "Two Minutes To Midnight", "Afraid To Shoot Strangers", "The Trooper", "Wasted Years" och min #1 Maidenlåt: "Iron Maiden".
 
Såhär lyckliga var vi. Stog och galopperade (hahaha) och sjöng (skrek?!).
 
Som encore körde dom "Aces High" (som för övrigt är låten som fick mej att börja lyssna på Maiden när jag var typ 13), "The Evil That Men Do" och till sist min #2 Maidenfavorit "Running Free". Hell to the fucking yes vilken bra jävla spelning. Tack Iron Maiden..!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: