queenobscene

Copenhagen

Kategori: Everyday life

 
Min pojkvän hade ett ärende att uträtta i grannlandet så jag hängde såklart på..! Ett mysigt besök i Köpenhamn är aldrig fel! Köpte givetvis varsin Latte på Starbucks (hallelujah) i Malmö innan vi hoppade på tåget ;) Så gött. När vi kom fram fick vi gå en liten bit för att komma fram till stället Oskar skulle till, men det gick snabbare än väntat. Gick runt & tittade och bara upplevde staden, sen köpte vi glass & satte oss i skuggan. Det var så otroligt soligt & varmt - och självklart hade jag min skinnjacka på mej, haha..
 
När vi strosat runt ett tag bestämde oss för att gå till den omtalade "byen-i-byen" Christiania & kika. Det kändes helt overkligt när man gick runt där inne. Folk satt & sålde hasch som att det var äpplen typ. Verkligen helt öppet, haha. Jävligt häftig upplevelse, att det var så fritt.. Kändes galet..! Definitivt värt att svänga inom och uppleva. Riktigt fina & härligt skabbiga hus var där också, hehe.
 
Efter Christiania gick vi till Ströget & kollade i affärer. Jag köpte ett grymt fint armsmycke i världens mysigaste affär..! :) Efter shoppingen satte vi oss på en restaurang som heter Bryggeriet & drack ett glas vin & öl, sen begav vi oss hemåt med tåget igen. En riktigt härlig dag..! Älskar Köpenhamn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: