queenobscene

Mannequin

Kategori: Modelling

Idag var jag och jobbade som levande skyltdocka för Vero Moda på Väla tillsammans med en jättegullig tjej som heter Filippa. Mycket konstigt & roligt uppdrag, folks reaktioner är fan helt underbara. Vissa blir så jävla rädda när dom inser att man lever (haha), andra försöker få en att skratta genom att göra konstiga miner & vissa verkar inte fatta att även fast man står still och inte rör en min så hör man faktiskt allt dom säger.. Rätt roliga saker man får ta del av, haha. 

Jag klarade det bra för det mesta, har gjort ett liknande uppdrag innan. Man måste fästa blicken på någon fast punkt & sen förlora sej i tankar, haha. Vi fick stå i deras skyltfönster, alltså en liten "glasbur". En jävligt konstig upplevelse, som sagt, men det var riktigt skoj. Blev otroligt jobbigt efter ett par timmar (även om vi tog lite pauser då & då), så nu har jag så jävlarns ont i ryggen.. Att stå heeelt stilla är mer ansträngande än man tror. Gnäll gnäll! Hehe.
 
Som betalning fick vi välja kläder i butiken för vars 1000 kronor, not bad at all! Jag plockade med mej ett par röda byxor, en underbart mysig tröja & en skinnjacka. Thanks Vero Moda..!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: