queenobscene

Chelsea Wolfe på Mejeriet 3/5

Kategori: Music

Brinnande stearingljus på golvet och helt röd belysning. Chelsea Wolfe intog den lilla scenen på Mejeriet igår runt 21.30 och hela lokalen fylldes av känsla. Fantastiskt melankoliska låtar och världens vackraste kvinnoröst.

Dom första 45 minuterna spelades ett aukustiskt set, med Chelsea på sång och gitarr, Ben Chisholm på synth och den otroligt duktiga violinisten Andrea Calderon. Under detta första set spelas bland annat min absoluta Chelsea Wolfe-favorit "Flatlands" och det låter ungefär 1000 gånger bättre live än på skiva (förövrigt låter det redan gudomligt på  skivan..).

Efter det aukustiska setet kör dom ett elektriskt, Chelsea byter aukustisk gitarr mot elgitarr, Chisholm plockar upp en bas, trummisen Dylan Fujioka och gitarristen Kevin Dockter tillkommer och det blir KAOTISKT i ordets allra bästa mening. Hela rummet vibrerar av ljud. Pale on pale, Demons, Mer, Moses, Movie Screen, Tracks (Tall bodies) spelas och det låter helt jävla fantastisk. 

Jag hade höga förväntningar och förhoppningar på spelningen, alla dessa överträffade Chelsea Wolfe och resten av bandet. Kan utan tvekan säga att detta är den vackraste och mest känslofyllda spelning jag någonsin varit på. Får ni chansen att se Chelsea Wolfe, ta den. 
 
Fick också chansen att utbyta några ord med Chelsea och fick min "Unknown Rooms"-skiva signerad. Hon var så fin, jätteblyg och väldigt ödmjuk. Hon sa att dom kommer till Malmö för en spelning i oktober, då vet ni en som kommer vara där!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hej! Jag var också där, det var fint!! :) Har du hela spellistan i rätt ordning och så? Hade varit kul att ha den. :) /Emma

    Svar: Åh vad kul, visst var det helt fantastiskt? Hmm, nej det har jag inte tyvärr... Så lätt att blanda ihop i vilken ordning låtarna spelades..
    queenobscene

    2013-05-26 | 15:21:22
    Bloggadress: http://xiaomei.blogg.se

Kommentera inlägget här: