queenobscene

Sweden Rock Festival - Fredag 8 Juni

Kategori: Music

Fredagen kickades igång med Axel Rudi Pell & givetvis, ett par öl inne på festivalområdet. Tror inte ni förstår hur skönt jag tycker det är att äntligen vara 18, haha.

Nästa band var Gamma Ray. Sååå jävla bra. Blev röjigt, och trots kylan & regnet blev jag så jävla varm av allt hoppande & headbangande. Underbart!

Jag & min älskling under Gamma Ray. Kärlek!

Regnet började forsa, verkligen FORSA ner lagom till att Blue Öyster Cult skulle inta Festival stage. Typiskt. Jaja, vad gör lite regn? Jo, det gör rätt mycket när man inte har speciellt vattentåliga kläder på sej, hahaha. Jag fick tag på ett söndrigt parasoll som vi stog under ett tag. Blev fotade av en snubbe från Aftonbladet också:

Efter ett tag blev det alldeles för jobbigt att stå och hålla upp det där jävla parasollet, så någon kom med världens smartaste ide. "Vi kan sitta under handikappsrampen!" Sagt och gjort, vi krälade oss in under den lilla rampen och satt där med helt okej view över scenen! Jackpot..! 


 
Blev svinglad när Blue Öyster spelade "Godzilla" & "Cities on flame with rock and roll". Riktigt bra!! 

Efter ett tag avtog regnet och vi vågade oss ut från vår lilla grotta, haha. Oskar ville se Ugly Kid Joe, jag är inget fan av dom direkt, men självklart följde jag med! Har inget direkt att säga om den spelningen mer än att det var jävligt kallt ute, haha.

Nu var det dags för The Darkness! Vi lyckades ta oss jävligt långt fram utan att ens försöka? Det var luckor hela vägen fram till staketet, mysko. En jävligt energisk Justin Hawkins röjde runt på scenen (och även i publiken, ridandes på någons axlar! Haha) och förgyllde vårt liv med sin underbara superfalsett! Grymt.


Motörhead var up next, och jag var så jävla stoked. Ett av mina "topp tio"-band, skulle jag nästan våga säga. Blev inte besviken av spelningen, Lemmy, Mikkey & Phil levererade, som vanligt!! Bäst var, enligt mej, "Bomber". Hårt, snabbt, högt, eld, belysning i form av ett krigsflygplan. Motörhead helt enkelt! Även "Going to Brazil" lät precis som den ska! 

Efter Motörhead var det Twisted Sister! Så jävla underbart. Missade dom 2009, av någon idiotisk anledning. Dee var minst lika energisk som han varit på sina guest appearences under festivalen (3 stycken?!?!?) & sprang fram och tillbaka över scenen like craaazy. Än en gång, så jävla underbart. "You can't stop rock and roll" gjorde mej varm i hjärtat.

Efter den var det dock slut på njutningen, min vän svimmade av syrebrist, så det var ut fort som fan ur publiken (efter att ha krigat sej längst fram till idiotvakterna som vägrade hjälpa till) och få iväg henne till Röda Korsets tält. Tvingade Oskar att stanna kvar & se klart dock, för han älskar TS, så no way att han skulle missa dom när vi redan var tre tjejer som såg till den avsvimmade. Det blev bra med henne, hon var i Röda Kors-tältet ett tag, vaknade och vi snackade med henne, sen svimmade hon av igen. Men vaknade snabbt och då var allt A-okay! Så vi drog hem. 

Oskar var riktigt lycklig och nyfrälst Twisted Sister-superfan. Med andra ord var det vi missade av konserten jävligt bra! Glad för hans skull att han fick se. Vi fick iaf se rätt mycket & höra det mesta från sjukhustältet ;) Haha. Sånt som händer, är bara glad som fan att min vän repade sej snabbt!


Bilder från någon gång (haha) när vi satte uppe på stället där dom sålde cigg. Riktigt gött, VIP-balkong. Fast nu det var ju inte riktigt VIP, vem som helst kunde gå upp. Ehe. Man kan ju alltid låtsas, hehehe.. ;D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: