queenobscene

Megadeth has Megadied.

Kategori: Music

Alltså. Super Collider. Har dragit mej så jävla länge från att skriva om skivan, blev så besviken. 
 
Såhär kände jag efter första genomlyssningen. 2 genomlyssningar senare gillar jag det ännu mindre. Fyfan, inte en enda låt jag vill lägga till i en spellista och lyssna på igen.. Vad tycker ni? Tycker ni det finns någon låt som är värd att lyssna på igen..?

Det kom ju en video till titelspåret "Super Collider" också. Bestämde mej för att jag fick stå ut med att höra den fruktansvärda (Nickelbackish) låten och glo på videon. Här är den:

 
Om ni inte orkar se videon så kan jag sammanfatta: 
1.En nördig kille fuckar upp något i ett labb på en skola, en halvnördig tjej ler och hjälper honom.
2. Nördkillen + halvnördtjejen har byggt en liten raket som dom ska avfyra tillsammans utanför skolan.
3. Dave Mustaine dyker upp och är tydligen halvnördtjejens supergrympy dad! Han kommer dit och ser dom två sitta tillsammans, han blir skitsur, sparkar sönder den lilla raketen och drar med sej sin dotter därifrån och kastar in henne i bilen, nördkillen springer efter och ser ledsen ut när dom kör iväg.
4. Helt plötsligt är det 10 år senare och det är 10 year reunion för "Elysian Fields High School".
5. Nördkillen kommer dit och ställer sej nervöst vid ett par skåp.
6. Halvnördtjejen har blivit SUPERBABE och dyker upp i tight, kort röd klänning.
7. Nördkillen och numera SUPERBABEtjejen springer ut på skolans fotbollsplan där dom avfyrar en större raket än den lilla som Mustaine sparkat sönder och kysser varandra.
SLUT.

Inte speciellt bra story eller vad tycks? Tittade ni på den..? Min sammanfattning kanske räckte, haha.

Nä, Super Collider och vad jag väljer att kalla Nya Megadeth är, enligt moi, skit. Som plåster på såren för er (mest för mej kanske, ehe) så slänger jag upp ett par bilder på Dave när han var ung, smokin' hot och ett musikaliskt jävla geni.

 
 

Kommentarer

  • Petronella säger:

    Lyssnar du något på Metallica? :)

    Svar: ja! kill em all och ride the lightning är skitcoola. resten är sådär tycker jag
    queenobscene

    2013-07-05 | 13:38:53
  • Ida säger:

    besviken är bara förnamet! Dave mustaine kan bättre, mycket bättre.. en underbar sångare och gitarrist.. men när det kommer till super collider, kände jag mer: vad hände där liksom? för att inte tala om musikvideon. utbuad. nä, de första albumen (framförallt rust in peace) är de bästa de gjort. no doubt.

    Svar: Eller hur..!! Såå jävla kasst, man visste inte om man skulle skratta och gråta. Skitskum video med, som sagt. Håller med dej till 1000%..! Rust in peace, det är grejer det.
    queenobscene

    2013-07-05 | 16:30:42
    Bloggadress: http://rockinshoes.blogg.se
  • Seance säger:

    Kingmaker är bra och supercollider ok och någon låt till men i det stora hela en besvikelse tyvärr.
    Man får se fram emot Countdown to Extinction live dvd:n

    Svar: Åh, jag tyckte allt var riktigt kasst. Så djävla synd. Ja, precis!
    queenobscene

    2013-09-19 | 21:43:20
    Bloggadress: http://seance.blogg.se/

Kommentera inlägget här: